Varmende vintergrød

Snacks, Veganer, Vegetar

Denne grød vil holde dig mæt, blodsukkermæssigt stabilt og give dig en rolig start på dagen.

Set med kinesiske briller, vil du også tilføje energetisk varme til dit system og styrke din milt energi, hvilket særligt er godt for dig der har tendens til at overtænke og bekymre dig, få uro i arme og ben, har svingene vægt og energiniveau, har tendens til svamp i kroppen og en lidt uklar kropsfornemmelse.

Stil blandingen i blød aftenen før, så er den hurtigere tilberedt næste morgen og du får et større udbytte af mineralerne.

  • 1 dl. basegrød fx Den flade maves grød eller grød nr.2 fra Irma
  • 2-3 spsk. mørkebær – fx blåbær eller brombær, gerne fra frost
  • 2-3 spsk. nødder og frø – fx mandler, græskarkerner eller chiafrø
  • ½ spsk. kokosolie
  • 1-2 tsk kanel, ingefær eller lakrids, som du bedst kan lide det
  • Topping af 1 spsk afskallede hampefrø

Sæt blandingen af basegrød, nødder og kanel i blød i 3 dl. vand aftenen før. Kog op og skru ned og lad grøden simre færdig. Hæld den varme grød over bær og kokosolie og tilsæt din topping.

Har du en rest, kan du stille den på køl og tilsætte 1 æg og hakkede dadler og stege det i kokosolie som klatkager til en snack du kan have med dig.

s h

Date

22. september 2020

Tags

energi, kost, opskrift, sundhed

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.